quarta-feira, 3 de setembro de 2014

Sony releases level editor that's open source and engine-agnostic

 Sony Computer Entertainment, Worldwide Studios

Developers in need of level design tech, take heart: Sony has released a standalone level editor that developers can download and use for free under the terms of the Apache 2.0 open source license.

The editor purports to be compatible with any game engine via its API suite, and offers a WYSIWYG interface and tools written in a mixture of C# and C++. It's designed to render in 3D using DirectX 11, and supports simultaneous use by multiple developers.

The editor was built using Sony's Authoring Tools Framework, a game development toolset that was released to the public as open source software earlier this year. Presumably, the company is hoping to drum up goodwill among developers and attract more independent talent to its platforms.

The ATF itself a set of software components, written in C#, that has been used to build tools for a variety of Sony first-party games, including Naughty Dog's Last Of Us level editor and the sequence editor Guerrilla Games used to build multiple Killzone games.

You can download the Level Editor and the ATF toolset right now from Sony's Github page.

fonte/source:
GAMASUTRA

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Tradução by Google

Os desenvolvedores que precisam de projeto técnico de nível, ter coração: a Sony lançou um editor de níveis autônomo que os desenvolvedores podem baixar e usar gratuitamente sob os termos do Apache 2.0 licença de código aberto.

O editor pretende ser compatível com qualquer motor de jogo, através do seu conjunto de API, e oferece uma interface WYSIWYG e ferramentas escrito em uma mistura de C # e C ++. Ele foi projetado para processar em 3D usando o DirectX 11, e suporta o uso simultâneo por vários desenvolvedores.

O editor foi construído com ferramentas de criação Framework da Sony, um conjunto de ferramentas de desenvolvimento do jogo que foi lançado para o público como software de código aberto no início deste ano. Presumivelmente, a empresa espera angariar boa vontade entre os desenvolvedores e atrair talentos mais independente de suas plataformas.

A ATF-se um conjunto de componentes de software, escrito em C #, que tem sido usado para construir ferramentas para uma variedade de jogos Sony first-party, incluindo Last Of Us editor nível da Naughty Dog e as Guerrilla Games editor de seqüência usados ​​para construir vários jogos Killzone .

Você pode baixar o editor de níveis eo conjunto de ferramentas ATF agora a partir da página da Sony Github.

fonte/source:
GAMASUTRA


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